Долу ръцете от бирата на шофьора
05-12-2009 | Източник: в-к Стандарт
|
 |
Да не ставаме по-големи католици от папата |
В очакване парламентът да направи нови поправки в Закона за движение по пътищата в медийното пространство прочетохме какви ли не небивалици. Преди да се вземе сатърът и се посече "глоб(ал)но" нацията, е наложително да видим къде сме в това чудо автомобилизацията и тогава да тръгваме към по-жестоки мерки. Забележете: една страна като България, която няма и 500 км магистрални пътища за миналата година, е с по-малко убити (на база 1 млн.) от САЩ, Хърватия, Гърция, Полша, Словения и много др. Е, какво искаме?! Караме коли от автомобилните гробища, по най-разбитите пътища в света и може ли чудо да стане. Не може! На всичко отгоре през тази година е възможно да бъдем и още по-напред в "класацията", защо до този момент от катастрофи са загинали 769 човека.
В момента какво правим? Опитваме се да бъдем по-големи католици от папата! Полицията поде инициативата да бъде забранена изобщо употребата на алкохол. Защо? По този показател, както казват статистиците, през миналата година са станали 373 катастрофи с 45 убити. Това представлява 4,8% от общото количество. В същото време починалите от блъскане в дървета и стълбове по пътя са 10,2%, а от несъобразена скорост - 40%. Какво налага да отнемем и едната бира на хората?! Така ли е в ЕС? Едва ли ще се намери човек, който с аргументи ще може да ми отговори на въпроса. Алкохолът не е най-голямото зло в автомобилната ни действителност! Има далеч по-важни неща и не е необходимо от мухата да се прави слон.
Изненадан бях от предложението отново властимащите да не бъдат засегнати от санкции, ако бъдат записани на камерите. Има ли такова чудо другаде по света? Не! Така отново се създават две категории хора - тези, които са над закона, и всички останали. В белите страни само колите със звуков и светлинен сигнал не подлежат на санкция. Всички останали попадат под ударите на правилата. Същото трябва да стане и у нас! Стига с тези привилегии, които вече 20 г. тровят обществото ни. Затова никой не уважава знаците, а законът се смята за врата в полето.
Липсата на дисциплина е най-големият проблем у нас. Никой не спазва правилата, защото те не са едни и същи за всички. Не е реално и да се върви към повишаване на глобите, които са достатъчно високи за българската действителност. В Холандия (при 4000 евро средна работна заплата), ако превишиш скоростта с 50 км/ч, ти се отнема свидетелството и заплащаш 750 евро. С тях ти се прави и тридневен курс, след което се явяваш на изпит и ако го издържиш, си получаваш отново шофьорските документи. Имаш право на три явявания. Ако не, оставаш без книжка. Така ли е у нас? Никой не те изпитва. Вземат ти книжката за три и повече месеца. Лепват ти една глоба, по-висока от средната месечна заплата и... живей.
Новите поправки в закона е наложително да бъдат свързани с точното регламентиране на глобяването, след като бъдете заснети от камерите или след неправилно паркиране по улиците. На второ място стои въпросът със събирането на глобите, които в едномесечен срок не бъдат заплатени. Всичко останало трябва да стане след едно цялостно обсъждане на един европейски Закон за движение по пътищата в България, който да бъде приет през следващата година успоредно с правилник за неговото прилагане. Това е моделът към бъдещето, без полицейско "насилие" над обикновените хора, които искат да бъдат изрядни и да си плащат това, което дължат на държавата.
Андрей КОЖУХАРОВ
|
|
|
Източник: в-к Стандарт http://www.standartnews.com
|
|
 |
Не позволявайте болката да ви отнеме радостта от живота!
В магазин Билков рай във Варна и в онлайн магазина
www.bilkov-rai.com
ще намерите продукти, които да:
- съхранят младостта на ставите и хрущялите
- да върнат подвижността ви
- да противодействат на възпаленията
- да намалят болката
За бърза поръчка или консултация за продукт позвънете на тел. 087 900 0
388 или ползвайте връзката чрез месинджър. |
|
|
|