Тази техника за обучение дава изключително добри резултати, дори може да се твърди, че чрез нея учениците усвояват най-добре онова, което им се преподава и въпреки това, тя се използва изключително рядко. Изследване, публикувано в списание Psychological Science, разкрива ползите от този известен, но малко използван метод на учене.
Да трупаш знания с течение на времето е една от най-ефективните стратегии. Т.нар. "практика за разпределяне" означава, предвиденият за преподаване материал да се разбие на малки парчета, които, вместо да се изсипят на един дъх в главите на учениците, да бъдат разпределени в кратки сесии за дълъг период от време. Доказано е, че по този начин хората учат по-добре, отколкото когато голямо количество информация им бъде дадена в рамките на един стандартен учебен час.
И макар този вид на обучение да е добре известен, той много рядко се използва както от преподаватели, така и от ученици.
Вместо това, те са склонни да използват много по-неефективни методи. Повечето ученици залягат над учебниците и препрочитат отново и отново материала, след което правят обобщение и пак го препрочитат и то без да стават от стола. Това води до излишно умствено напрежение, претоварване и в крайна сметка половината от знанията или не се задържат изобщо в главите или се изпаряват съвсем скоро.
Друг много ефективен метод, който е по-често използван в образованието, е този на тестовете. Когато учениците затвърждават своите знания с един вид игра на "вярно" и "грешно".
Професор Джон Дънлоски, един от авторите на изследването, казва: "Бях шокиран, когато установих, че стратегии за обучение, които учениците използват най-много — като препрочитането и подчертаването на информацията — всъщност са им най-малко полезни. Ако те просто спрат да препрочитат материала отново и отново и започнат да го учат бавно и на малки интервали, те ще имат много по-голяма полза и много по-ефикасно ще го научат."
"Тези стратегии в голяма степен са пренебрегвани в учебниците по психология, по които бъдещите учители се обучават. Ето защо не трябва да ни учудва, че те са пренебрегвани. За тях просто не се знае достатъчно", обяснява още той.
Според него, най-обезпокоителното е, че техниката за обучение чрез разпределяне на материала във времето е позната на човечеството от повече от 100 години и въпреки това тя не се ползва.